Wednesday, February 9, 2011

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Catholics and Mary

why Catholics honor the Blessed Virgin Mary
by Archbishop Mark A. Pivarunas

Dear Beloved in Christ,

Among the various features that prove that the Catholic Church is the only true Church of Christ (the four marks of the Church - one, holy, catholic and apostolic), there a special feature that is clearly based on Scripture and that is unique to Catholicism - the honor and devotion of the Catholic Church for the Blessed Virgin Mary, the Mother of Our Lord Jesus Christ. There is not a single month of the year has several festivals in his honor. For example, consider the months of August and September, in which there are seven feasts of the church calendar dedicated to her.
This honor and devotion to Mary, the Mother of Our Lord Jesus Christ, are one of many things rejected by Protestants. Protestants claim that devotion to Mary of the Catholic Church is not based on Scripture, which is an insult to Christ, that no one should pray to Mary because "there is only one Ombudsman in relation to the Father," that Mary remained a virgin etc.. So then it is important for Catholics to know Sacred Scripture and responding to these attacks against the Mother of Our Lord Jesus Christ, especially in these times, when there was such a development of seven non-Catholic who zealously spread the their heretical teachings.
Cominciamo la nostra difesa della Chiesa Cattolica e della sua devozione per la Beata Vergine Maria con la considerazione delle similitudini tra la Caduta e la Redenzione dell’uomo.
Nel libro della Genesi, leggiamo come i nostri progenitori, Adamo ed Eva, caddero nel peccato originale. Satana, sotto forma di serpente, tentò dapprima Eva. Quando Eva ebbe mangiato del frutto proibito, lo offrì ad Adamo, che ne partecipò. Adamo, in quanto capo della razza umana, produsse la caduta del genere umano; ciò avvenne, comunque, tramite la cooperazione di Eva.
Quando Adamo ed Eva furono caduti, Iddio Onnipotente non solo punì loro e la loro progenie per il peccato originale, ma promise anche di inviare un Redentore.
"And the Lord God said to the serpent ... I will put enmity between thee and the woman, and between thy seed and her seed: she shall crush thy head, and thou shalt lie in wait for her heel (Gen. 3:13-15).
Who is in the text of Scripture, the "woman" of which God Almighty ordered the enmity against Satan? Who is "her seed"? What do the words "and it will crush his head"?
In the Old Testament, Adam caused the fall of mankind with the cooperation of Eve. In the New Testament, Jesus Christ, the God-Man, produced with the cooperation of our redemption of the Virgin Mary. Eve, our ancestor, was tentata da un angelo caduto a disobbedire al comando di Dio, ed essa di conseguenza indusse Adamo al peccato. Nel Nuovo Testamento, un altro angelo, l’Arcangelo S.Gabriele, annunciò la volontà di Dio alla SS.Vergine Maria ed essa, diversamente da Eva, si sottomise umilmente.
Nel Vangelo di S. Luca, leggiamo:
“L’ Angelo Gabriele fu inviato ad una Vergine sposata ad un uomo il cui nome era Giuseppe, della Casa di Davide; e il nome della Vergine era Maria” (Luca 1:27).
Come allora Le si rivolse l’Arcangelo S.Gabriele? Il Vangelo di S. Luca continua:
“Ave, piena di grazia, il Signore è con te. Tu sei benedetta fra le donne!”
“Non temere, Maria, perché hai trovato grazia presso Dio. Ecco, concepirai nel tuo seno, e darai alla luce un Figlio, e gli darai nome Gesù... Lo Spirito Santo verrà su di te e la potenza dell’Altissimo ti adombrerà. E perciò anche il Santo che nascerà da te sarà chiamato il Figlio di Dio.”
Chi può negare la dignità della SS.Vergine Maria — scelta per essere la Madre di N.S. Gesù Cristo? L’Arcangelo Gabriele, inviato da Dio stesso, l’onorò e le rese gloria.
Inoltre, quando la SS.Vergine Maria visitò sua cugina, S. Elisabetta
“fu ripiena di Spirito Santo, e ad alta voce esclamò: ‘Benedetta sei Tu fra le donne, e benedetto è il Frutto del tuo seno. E a cosa debbo, che la Madre del mio Signore venga a me?’”
Ancora una volta, onore e gloria sono resi alla SS.Vergine Maria da S. Elisabetta, “ripiena di Spirito Santo”
Poi durante questa stessa visita, la SS.Vergine Maria rispose alle lodi di sua cugina con la preghiera così piena di umiltà e di lode di Dio:
“L’anima mia magnifica il Signore... perché ha riguardato all’umiltà della Sua serva; ed ecco, d’ora innanzi tutte le generazioni mi chiameranno beata. Poiché Colui che è potente mi ha fatto grandi cose.”
Come cattolici, membri dell’unica vera Chiesa di Cristo, onoriamo la SS.Vergine Maria, la Madre di N.S. Gesù Cristo. La chiamiamo Madre di Dio, perché è davvero la Madre dell’unica Persona Divina, Gesù Cristo, che ha sia la natura di Dio, sia la natura dell’Uomo. Con questo titolo di “Madre di Dio,” ci riferiamo semplicemente alla SS.Vergine Maria come fece S. Elisabetta allorchè “ripiena di Spirito Santo esclamò... E a cosa debbo, che la Madre del mio Signore venga a me?”
I cattolici non adorano la Beata Vergine Maria, come i protestanti falsamente credono. Onoriamo Colei che fu così intimamente connessa con Gesù Cristo, il Figlio di Dio, la Seconda Persona della SS. Trinità. Si, c’è un unico Mediatore presso il Padre: Gesù Cristo. Solo il Dio-Uomo Gesù Cristo could redeem mankind. Nevertheless, we pray to Mary to intercede for us with her Divine Son. How often do we ask the assistance of the prayers of other men who know - the more powerful are the prayers and the intercession of the Blessed Virgin Mary! In the Old Testament, we read how Moses prayed with open arms and interceded with God to procure the victory of the Israelites over their enemies in a crucial battle. As long as he prayed, they were victorious. When stopped the prayers, the Israelites began to lose. Because of this, it was necessary for two men to support the arms of Moses in prayer until the battle was won. We read in ancient Testament as Joshua prayed to God to prolong the day to win another crucial battle. If Moses and Joshua were able to achieve such intercession with God, the more powerful are the prayers of the Blessed Virgin Mary! The Gospel of St.
John records two significant stories that refer to Mary - the wedding feast of Cana and the crucifixion. Regarding the first, we read:
"There was a wedding at Cana in Galilee, and the Mother of Jesus was gone. Even Jesus and His disciples were invited to the wedding. And finishing the wine, the mother of Jesus said to him: 'They have no wine'. And Jesus said to her, 'Woman, what have you and I to che vedere in questo? La mia ora non è ancora venuta.’ Ma Sua Madre disse ai servitori: ‘Qualsiasi cosa vi dirà, fatela’” (Giov. 2:1-5).
Gesù Cristo allora procedette a compiere il Suo primo miracolo pubblico su richiesta di Sua Madre. Qualunque cosa sia riferita dai Vangeli è ispirata da Dio, ed ha una sua ragione. Questa narrazione del banchetto di nozze non manifesta forse il potere intercessorio di Maria presso il Suo Divin Figlio Gesù Cristo?
Nel secondo racconto, preso anch’esso dal Vangelo di S.Giovanni, leggiamo
“Presso la Croce di Gesù stava Sua Madre... Gesù dunque, vedendo Sua Madre e lì presente il discepolo che Egli amava, disse a Sua Madre: 'Woman, behold your son John ...'"(. 19:25-27). As Eve Adam
cooperated with the fall of mankind, the Blessed Virgin Mary cooperated with Jesus Christ for our redemption. She "stood by the Cross of Jesus" What anguish, sadness that the Mother of Jesus had to experience at the foot of the Cross, and bore witness to the suffering and death of her Divine Son!
In both narratives, Jesus turns to Mary with the term 'woman'. In Hebrew the word used by Jesus was a term with which we turned to a queen or a woman of high rank. It was a term of great respect.
But because Jesus Christ spoke to His Mother by the term "Woman" in these two important moments of your life - His first public miracle, and His Crucifixion?
Our Divine Lord wanted to make it clear that his mother was the woman spoken of in Genesis:
"I will put enmity between thee (Satan) and the woman, between thy seed and her seed her, and she shall crush his head. "
Finally, Catholics firmly believe that Mary, the Mother of Jesus Christ, was" ever virgin. "That Mary was a virgin before and after the miraculous birth of Jesus can be shown by the passage of the Prophet Isaiah:
" The Lord Himself will give you a sign. Behold, a virgin shall conceive and bear a son, and His Name shall be called Emmanuel. "
Note well that the virgin is the subject of the verbs to conceive and give birth.
Regarding what happened after the birth of Jesus, Protestants deny that Mary remained a virgin with their false interpretation of Sacred Scripture. To briefly summarize their arguments, they insist that in the Gospel of St. Matthew we read:
"And he (St. Joseph) knew her not till she brought forth her firstborn son and named him Jesus" (Matt. 1:25 ).
false and are based on two points - "knew her not till" and "his firstborn." In the use of Scripture, "until" Is what happened to a certain point and leave the future aside. So for example, God says in the book of Isaiah, "I am as long as you get older" (Isaiah 46:4). From this we infer that God would then cease to be? Of course not! Still, in the book of Psalms, God the Father says to His Divine Son: "Sit at my right hand until I make your enemies your footstool" (Ps. 109). Did the Messiah, once His enemies are subdued, should lose its place of honor? Of course not! So when St. Matthew records, "And he knew her not till she brought forth her firstborn son," his main purpose was to dire ai lettori che la nascita di Cristo fu miracolosa e che S.Giuseppe non ebbe parte nel concepimento del Bimbo di Maria. Per quanto concerne il termine, “primogenito,” esso era un termine legale e non implicava che Maria abbia avuto altri bambini. Il bimbo è chiamato primogenito per il fatto del suo aprire il grembo materno e non per contraddistinguerlo da altre nascite successive.
I protestanti fanno anche riferimento a vari passi dei Vangeli che si riferiscono ai “fratelli del Signore” e da questo ricavano che Maria ebbe altri figli. Ancora una volta interpretano falsamente le Scritture. Il termine ebraico “ahh,” che significa “i fratelli” è applicabile non solo a dei fratelli nel senso più stretto, but also to his grandchildren (see January 14:16), cousins \u200b\u200b(see Num 16:10), her husband (see Cannot. 4:9; Esther 16:12), members of the same race (see No. 20 : 14), allies (see Amos 1:9), and friends (see Job 6:15). There are scripture references that indicate that Mary, the Mother of Jesus, had other children. Why Jesus, dying on the Cross, assigned the care of his mother to the Apostle St. John? This would not have been necessary if there were his brothers in the strict sense.
The constant tradition of the Church of Christ since the earliest times of Christianity has always believed this privilege of Mary. This is amply proved by the writings of first Popes, from the early Councils of the Church, and by the early Fathers and Doctors of the Church. In conclusion, as members of the one true Church of Christ, we fulfill the prophecy made by the Blessed Virgin Mary during her visit to St. Elizabeth - "Behold from henceforth all generations will call me blessed."

In Christo Jesu et Maria Immaculata, Mark A.
+ Pivarunas, CMRI

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