Sunday, June 13, 2010

Everyday Minerals Maybelline Mineral Power

DOVE POSIZIONARE LO SPRITZ LETTERARIO?

Obviously the question: What do you do to , I answer: of literature at the bar. Ah, intellectual , remarks in a tone almost derogatory. Useless, Spritz the Literary is done by readers of all ages and who have a mania for writing. We're writers, not writers. Intellectuals? Dunno, maybe yes, but this term is so abused as to have inflated. I feel almost like an insult.
Put it this way: in 2010 there are intellectuals, I mean those who live at one meter from the earth, behold, the Spritz Literary all the space meters from the ground! In one meter there are people who read for passion, experiencing new forms of writing, which interprets reality through the details that elude most. There is a world hyperactive as magma flows deep and sometimes explodes from the crater dell'ignoranza per manifestarsi e trasportare i pigri nel paese dei balocchi letterari, certo, col rischio di bruciarsi e non tornare più quelli di prima.
Con noi c'è passione, non voglia di farsi notare. Non è la quantità di libri letti ma la qualità e la consapevolezza di averlo fatto.
Consiglio a tutti il nuovo libro di M arco Cavalli " Sette note sulla lettura " (ed. Angelo Colla), ma attenzione: è un libro che può ferire seriamente chi legge!
Stiamo coniando 2 neologismi per definire l'intelletuale che è in noi ma che non si vanta e che ha sinceramente voglia di condividere con tutti ciò che lo appassiona e il termine: scrittura creativa , altro iper abusato e inflazionato. Suggestions?

0 comments:

Post a Comment